diumenge, 2 de novembre del 2008

Cartell 11è aniversari del CSA CAN VIES


Aquí una altra mostra de cartell artesanal creat paral·lelament al de la fira de col·lectius.
Aquest cartell però, va tenir un procés de creació molt diferent de l'habitual ja que vaig voler fer partícipe a tota aquella gent que es sentia seva Can Vies.

Utilitzant el recurs dels post-it(s), ja molt explotat en l'àmbit del disseny, no volia aconseguir una imatge nova de cartell sinó un nou procés d'implicació col·lectiva en la creació de la propaganda gràfica.
El sistema que vaig utilitzar consistia a dur a sobre blocs de post-it i quan em trobava algú vinculat al Centre Social li oferia que escrigues o dibuixes tot allò que els suggerís Can Vies. Per tal que els missatges i sentiments abocats als bloc de notes no fossin tendenciosos sinó honestos i reals, mai vaig dir a la gent perquè era aquella nota fins que no ho havien fet...

Dintre d'aquestes característiques, vaig arribar a la reflexió que la importància del cartell no era la imatge i els missatges explícits que hi podien aparèixer sinó el procés que s'havia seguit i que reflectia l'amalgama de diferents visions que han arribat a confluir a Can Vies al llarg dels seus 11 anys d'història. Per això el més important no era el lema, el maldecap de cada any. En un moment de cel·lebració després de guanyar el judici el missatge havia de ser molt més irreverent pel seu sense sentit però alhora realitat qüotidiana. D'aquí va sortir el lema "El que no arregla el preciente, ho arreglen les bridees... i sinó el cordill" per tal de reflectir que sigui com sigui seguirem endavant encara que visquem en situacions de precarietat...

Tot seguit us adjunto les fotografies del muntatge...


Just quan estava enganxant els post-it per crear la composició que fotografiaria pel cartell, em vaig assabentar que acabaven d'empresonar al Franki, que precissament havia dedicat un parell de notes per Can Vies. Per això de forma improvitzada vaig afegir uns missatges més destacats per reclamar-ne la seva llibertat...


I finalment, a correcuita vaig haver de fer un cartell específic per la manifestació en defensa dels espais d'autogestió que es va dur a terme enmig de l'aniversari. Ho vaig intentar lligar amb el mateix recurs dels post-it(s) però que se'n diferenciés de l'altre. Per això vaig canviar el fons, el predomini de color i el format a horitzontal...